luni, 22 august 2016

Fructele ingrasa?

Cand eu eram copil, nimic nu ingrasa! Azi (30 ani aproape) se pare ca painea ingrasa, cartofii ingrasa, rosiile cu branza ingrasa, chiar si pepenele ingrasa !!!!!
Hai sa dezbatem un pic subiectul ...chiar ingrasa? Chiar orice mancam e toxic? Voi ce ziceti? 
Da. 
Da, ingrasa mancarea preparata in restaurant, alimentele de tip fast-food, produsele de patiserie, dulciurile de la raft din supermarket, chiar si fructele.
De ce ?
Pai haideti sa ne gandim la cel mai important aspect : cantitatea. Eram prin clasa a 7a, cat sa fi avut? Vreo 40kg..si aveam in fata scolii o bunicuta care ne vindea in pauza cirese la gramada...ghiciti ce ? Fiecare dintre noi mancam in acea pauza o gramajoara de cirese plus un sandvis sau ce luam la pachet deci o masa si o gustare in 6 ore.
Ori in prezent atat eu cat si alti nutritionisti/ diabetologi ne luptam sa oferim 2 gustari de fructe ca xulescu sa nu moara de pofta de dulce ca asa a fost el invatat sa manance cat pentru 3, ma iertati cei care se regasesc caci mi-e greu sa inteleg la ce v-ati gandit atunci, plus alte alimente date putin cate putin pentru a reeduca obiceiurile alimentare. Nu mint, recunosc si eu mai infulec cate un mar seara la tv, ori seminte ...stiu, noua ne e greu, copiilor le e si mai greu ! Din fericire de ei puteti avea grija mult mai bine, mai repede, mai degraba:))). Constientizez ca am gresit, am notat in jurnalul alimentar si pana se termina saptamana imi revizuiesc comportamentul alimentar si nu ma doare nimic, nu stau toata ziua in calcule calorice, nu stau sa imi ocup minea zilnic cate produse am bagat in gura , etc !
Atentie la portia de fructe, atentie la activitatea fizica si mai ales atentie la orele de masa !
 4 mese la 4 ore pentru noi toti e mai mult decat suficient, insa tineti cont de timpul de digestie personal (unii digera mai repede, altii nu) 
Concluzie: fructele si toate celelalte produse nu ingrasa , ci cantitatea lor in fiecare zi la ore nepotrivite.
Cateva ex. de fructe cu indice glicemic mic: mere, smochine,porumb, suc de rosii, portocale, prune, gutui, nectarine, rodie, nuca de cocos, mure, zmeura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu