joi, 12 ianuarie 2017

Mâncatul și slăbitul

Cu ceva timp în urmă, s-au făcut studii ce au demontrat ca mâncatul în fața oglinzii.....slăbește :)
Hai să înțelegem de ce? Ești de acord să încerci și tu? Pregătește un iaurt, o lingurița și câteva nuci pe o parte și cumpără un Hamburger gata făcut de la Mc'donald să zicem, pe de altă parte:)
Bun.
Privește-te în oglindă în timp  ce consumi produsele? Ce vezi? Ce îți place mai mult?
Așa-i  că iaurtul arată delicios? Și se poate mânca cu atâta finețe?
Pe când hamburgerul e dizgratios, murdărește, chiar și în oglindă se observă ce urâți suntem când îl consumăm( exagerez un pic metafora, înțelegeți ideea).
Studiul a fost făcut între tort de ciocolata și salată din fructe! Știți răspunsul nu-i așa?
Ia atitudine începând din dimineața asta! Fii sănătos, sănătatea ta contează!
Poftă bună :)

marți, 3 ianuarie 2017

Viziunea "practicantului"

Buna dimineața, la mulți ani tuturor!
Azi e despre ea...femeia ce iubește sportul, sau mai bine zis femeia ce vrea sa arate intr-un fel. In acel fel ca tipa de pe coperta, ca cea care pozează la balcon cu fesele ferme, ori ca tipa care merge la sala de la scara vecina si e super fibra.
Ei bine, daca si tu te regăsești in aceste dorințe permite-mi sa iti spun vreo doua, trei lucruri deloc frumoase :
- Mușchii nu cresc peste noapte ca nu e pâine la dospit....da, e adevărat remodelarea se face in 8-9 luni de zile, nicidecum in 8-9 saptamani ca in reclame.
- Daca nu ai un istoric de sportiv si te apuci sa slăbești doar prin alimentație da, ti se vor lasa fesele, pieptul, abdomenul inferior si ghici ce si brațele mai exact zona apropiată axilei.
- Sa uiți ca daca faci sport ai voie orice mâncare, oricât si oricând mai ales când vrei sa se vadă fibra musculară "striată" iti spun si de ce....vecina pe care tu o urmărești si are acei mușchi la vedere la care tu visezi afla ca da bani grei pe stat in sala mai mult de 40 minute, pe alimentație extrem de bine pusă la punct, cu 7 mese, evident regulate din care 3 sunt proteina vegetală nu hălci de porc,plus extra hidratare, ca sa nu mai vorbim de shake urile care si ele costa.
   Așadar, creeaza-ti un buget pentru 2 antrenamente de sport pe zi / 3 zile pe saptamana, buget pentru echipamente si un alt buget pentru alimentație.
Mult succes, stabilește targhete de atins pentru ca sănătatea ta conteaza!

luni, 22 august 2016

Fructele ingrasa?

Cand eu eram copil, nimic nu ingrasa! Azi (30 ani aproape) se pare ca painea ingrasa, cartofii ingrasa, rosiile cu branza ingrasa, chiar si pepenele ingrasa !!!!!
Hai sa dezbatem un pic subiectul ...chiar ingrasa? Chiar orice mancam e toxic? Voi ce ziceti? 
Da. 
Da, ingrasa mancarea preparata in restaurant, alimentele de tip fast-food, produsele de patiserie, dulciurile de la raft din supermarket, chiar si fructele.
De ce ?
Pai haideti sa ne gandim la cel mai important aspect : cantitatea. Eram prin clasa a 7a, cat sa fi avut? Vreo 40kg..si aveam in fata scolii o bunicuta care ne vindea in pauza cirese la gramada...ghiciti ce ? Fiecare dintre noi mancam in acea pauza o gramajoara de cirese plus un sandvis sau ce luam la pachet deci o masa si o gustare in 6 ore.
Ori in prezent atat eu cat si alti nutritionisti/ diabetologi ne luptam sa oferim 2 gustari de fructe ca xulescu sa nu moara de pofta de dulce ca asa a fost el invatat sa manance cat pentru 3, ma iertati cei care se regasesc caci mi-e greu sa inteleg la ce v-ati gandit atunci, plus alte alimente date putin cate putin pentru a reeduca obiceiurile alimentare. Nu mint, recunosc si eu mai infulec cate un mar seara la tv, ori seminte ...stiu, noua ne e greu, copiilor le e si mai greu ! Din fericire de ei puteti avea grija mult mai bine, mai repede, mai degraba:))). Constientizez ca am gresit, am notat in jurnalul alimentar si pana se termina saptamana imi revizuiesc comportamentul alimentar si nu ma doare nimic, nu stau toata ziua in calcule calorice, nu stau sa imi ocup minea zilnic cate produse am bagat in gura , etc !
Atentie la portia de fructe, atentie la activitatea fizica si mai ales atentie la orele de masa !
 4 mese la 4 ore pentru noi toti e mai mult decat suficient, insa tineti cont de timpul de digestie personal (unii digera mai repede, altii nu) 
Concluzie: fructele si toate celelalte produse nu ingrasa , ci cantitatea lor in fiecare zi la ore nepotrivite.
Cateva ex. de fructe cu indice glicemic mic: mere, smochine,porumb, suc de rosii, portocale, prune, gutui, nectarine, rodie, nuca de cocos, mure, zmeura.

luni, 29 februarie 2016

Azi vreau sa fac sport :)

Si pentru ca e luni, lunea incepe un nou stil de viata, mai sanatos, lunea e prima ora la sala cu sau fara antrenor, lunea e inceputul a orice!
Ei bine eu va propun ca lunea sa fie o zi ca oricare alta,  cu acelasi job, acelasi orar si aceeasi mancare, dar....cu mai multa pofta de viata!
Vrei sa faci sport? Nu te gandi la ce zi e. Vrei sa ai un stil alimentar sanatos? Nu te gandi la ce zi e. Vrei sa schimbi ceva si nu stii cum? Eu iti propun #sporttherapycenter pentru ca:  e aproape de mall, ai specialisti in domeniul nutritiei si sportului, ajungi relativ repede, costurile sunt personalizate, esti permament sustinut in ceea ce faci si ce urmeaza sa faci, obiectivele sunt atinse, indiferent daca esti sau nu convins ca azi nu e cea mai buna zi sa faci sport! Concluzia: fa sport, pentru ca sanatatea ta conteaza!

duminică, 28 februarie 2016

Scapa de kilogramele in plus rapid

Buna dimineata, cam astea sunt titlurile din ultimele luni pe retelele de socializare: daca bei aceasta licoare ai abdomenul plat....sau, 5 trucuri ca sa slabesti rapid....sau, iata cel mai bun remediu sa slabesti...sau, produsul minune care te face fit!
Ei bine, fals!!!
Nu exista nici alimentul minune, nici ora minune, nu exista nimic minune cand vine vorba de sanatate si frumusete!
Exista insa tratamentul perfect pentru o viata sanatoasa, o alimentatie optima fiecarei persoane si exista sportul pentru un trup bine conturat , cu putin tesut adipos si multa masa musculara.
Nu e usor, e al naibii de greu, doare, ai febra musculara, trebuie sa ai 100 minute disponibile saptamanal, ai nevoie de disciplina si deschidere catre schimbare. Cu alte cuvinte, ca sa ai o greutate optima varstei, inaltimii si tipului constitutional iti trebuie pasiune, dorinta, incredere, vointa, timp si un buget minim.
Cauta-le in tine, uita-te in jurul tau si atinge-ti obiectivele, depaseste momentul in care te plangi ca nu slabesti dar de fapt nu faci nimic pentru asta, treci peste clipele in care amani sala pentru prajitura, copil, sedinta de la birou si alte scuze.....Tu esti piesa de apreciat, tu ai puterea de schimbare, tu iei deciziile in bucatarie nu sotul, nu amantul, nu copiii, nu vecina! Tu esti stapanul corpului tau!
Sanatatea ta conteaza !

PS: pentru orice ajutor poti apela la specialistii nostri in nutritie si antrenamente adaptate:
- 0727544311
- office@sporttherapy.ro
- Sport Therapy Center vis a vis de mall Vitan (cladire Vitan Business Center)




         

                     

     

marți, 8 decembrie 2015

Sarcina si viitorul bebelus :)

















Ceea ce trebuie sa stii despre corpul tau cand vrei sa devii mamica incepe inainte de sarcina.
Ai nevoie de un necesar energetic cu + 300 kcal/ zi fata de restul anului.
Apar modificari de greutate: 11-13 kg sarcina totala, din care 3.4 kg fatul, 450g placenta, 900 g lichidul amniotic, 1.1,kg uterul, 1.8 litri de sange,  + 1.4 kg sanii, 3.6 kg depozite materne.
Evita cafeaua pe perioada alaptarii.
Evita alimentele care altereaza gustul laptelui.
Evita curele de slabire in perioada alaptarii.
Foloseste proteina zilnic.
Creste consumul de lichide in alimentatia zilnica.
Antreneaza-te cu personal specializat, inainte, in timpul si dupa perioada de sarcina(ajuta mai mult decat te-ai asteptat vreodata)
Renunta la viciile sau lucrurile care iti fac rau (adopta un stil de viata sanatos mental si alimentar).
Pentru ca sanatatea ta conteaza:)

miercuri, 11 noiembrie 2015

Cum mâncăm? Ce mâncăm?

Este important ce alimente folosim dar la fel de important este cum le consumăm!
Iată câteva sfaturi ce a ajutat mulți subiecți ai centrului Sport Therapy de-a lungul anilor:
- folosește bolul unui bebe in loc de farfuria obișnuită
- schimba lingura de ciorbă cu una mică
- taie fructele si legumele cat mai mărunt să pară multă cantitate
- pregătește salatele intr-un recipient voluminos si umple-l cu verdețuri
- adaugă o gustare de nuci dimineața
- mestecă de multe ori înainte de a înghiți
- bucură-te de fiecare masă timp de 10-15 minute
-folosește mereu tacâmuri

Pentru că sănătatea ta contează!😏